Polskie Serwisy na najwyższym światowym poziomie
Głównym celem przyjętym przez Pana Dariusza jest profesjonalna i kompleksowa regeneracja wtryskiwaczy Common Rail, takich firm jak Bosch, Delphi, Denso, Siemens.Pracownia wyposażona jest w najnowocześniejszy sprzęt diagnostyczny i serwisowy dostępny na rynku. Między innymi profesjonalny stół diagnostyczno-probierczy BOSCH EPS 200, mikroskop analogowy oraz elektronowy, urządzenie do mycia wtryskiwaczy common rail (również wtryskiwaczy piezoelektrycznych), wszystkie potrzebne narzędzia do profesjonalnego demontażu i montażu elementów składowych wtryskiwacza CR, począwszy od ściągaczy, imadeł, skończywszy na profesjonalnych kluczach dynamometrycznych.
Proces regeneracji wtryskiwacza Common Rail rozpoczyna się od wstępnego umycia zardzewiałego i zabrudzonego wtryskiwacza w jednej wannie ultradźwiękowej.
Po umyciu wtryskiwacz zostaje zamontowany w profesjonalnym imadle służącym do rozkręcenia i wyciśnięcia końcówki wtryskiwacza. Rozebrane elementy są oglądane pod kątem zawartości opiłków metalu (np. zużycia pompy wysokiego ciśnienia). Po tych oględzinach elementy składowe wtryskiwacza trafiają ponownie do kąpieli w kolejnej myjce ultradźwiękowej celem usunięcia mikrozanieczyszczeń.
Następnym etapem naprawy wtryskiwacza jest dokładna jego weryfikacja przez doświadczonych serwisantów, polega to na wstępnych oględzinach wizualnych elementów tzw. dużych.
Po tym czasie poszczególne elementy trafiają pod mikroskop elektronowy o 50 krotnym powiększeniu gdzie dokładnie weryfikowane są najbardziej uczulone na jakość i czystość paliwa precyzyjne elementy wtryskiwacza (zaworki, końcówki, iglice końcówek, kanaliki którymi płynie paliwo do końcówki wtrysku).
Elementy które podczas oględzin okażą się zużyte częściowo lub całkowicie zostają wymienione na fabrycznie nowe dostarczane przez firmę Auto Express ze Stalowej Woli, należącą do sieci ProfiAuto. Są to elementy takich firm jak Bosch, Delphi, Denso, czy Siemens. Po zmontowaniu nowych elementów wtryskiwacza CR (zaworki, końcówki, lub inne zużyte elementy) wtryskiwacz trafia na stanowisko precyzyjnego skręcenia odpowiednim momentem.
Gdy tak zmontowany wtryskiwacz jest już gotowy trafia on na profesjonalny stół probierczo pomiarowy Bosch EPS200 na którym dokonywana jest profesjonalna kalibracja wtryskiwacza, pomiar wydatku paliwa, pomiar dokładności rozpylania końcówki wtrysku pod kątem średnicy rozpylanego strumienia. Odbywa się tu także pomiar wysokości poszczególnych strumieni.
Możemy mieć pewność, że po takich pomiarach wtryskiwacz będzie w 100% sprawny, oraz będzie odpowiadał parametrom wtryskiwacza fabrycznie nowego. Po odczycie parametrów i wygenerowaniu nowych IMA kodów wtryskiwacz zostaje zdjęty z maszyny EPS200 na wtryskiwacz zostają założone kapturki zabezpieczające końcówkę przed uszkodzeniem oraz wtryskiwacz zostaje zapakowany próżniowo.
Wkrótce, artykuł dot. Regeneracji pomp wysokiego ciśnienia CP1, CP2 i CP3.
« powrót do listy